زمانی که یک کمپانی تاسیس می شود، به آن ها یک کلمه اختصاری قانونی داده می شود که به اسم آن ها متصل می شود. برای نمونه Nike تنها Nike نیست... بلکه Nike Inc است. اما هیچگاه در لوگو نشان داده نشده است. اختصار های قانونی مانند Corp, LLC, Inc, Pvt, Gov و LLP برای نشان دادن در لوگو کمپانی مناسب نیستند. پس باید این مورد در لوگو رعایت شود تا لوگویی ساده و کوتاه داشته باشیم.
همانطور که قبلاً گفتم، در طراحی لوگو نباید تمام جزئیات شرکت را به کار برد مانند آدرس، شماره تلفن، و وب سایت ها. اول اینکه لوگو شما را شلوغ می کند، آن را به هم ریخته کرده و فهم آن را برای مشتری مشکل می کند. دوم اینکه، اگر بخواهید جای شرکتتان را تغییر دهید چه اتفاقی می افتد؟ در این صورت باید دوباره لوگو را طراحی کنید. تصور کنید، هر بار که آدرس و یا شماره تلفن شرکت را تغییر دهید باید لوگو شرکت را نیز دوباره طراحی کنید. پس بهتر است که از اول کار از قرار دادن ویژگی های خاص شرکت در لوگو خودداری کنید.
ما نباید حالت گیج کننده به وجود آوریم. در این میان بسیاری از برندهای شرکت هایی وجود دارند که در طراحی های لوگو شان از یک شعار استفاده کرده اند. برای نمونه لوگو مک دونالد به همراه شعار "عاشقش هستم" همراه شده است، و تمام لوگو های مشهور Nike با "فقط انجامش بده" ارائه شده است. اما به طول این شعارها توجه کنید. آن ها بسیار ساده و موثر هستند. شعارهای بلند مانند چیزی هستند که طراحی لوگو شما را به ویرانی می کشند.
الهام گرفتن از جاهای دیگر یک مورد درستی است اما هیچگاه نباید از طراحی های دیگر کپی کرد. تفاوت زیادی در بین اقتباس، انطباق و الهام در لوگو وجود دارد. با این دلیل است که نباید هیچگاه از تصاویر استوک و عکس ها در طراحی لوگو استفاده کرد. این کار در نهایت به یک دعوای حقوقی و یا نقض کپی رایت منجر می شود. طراح ها باید مطمئن باشند که طراحیشان اصل و منحصر به فرد است.
این یک اشتباه ناخودآگاه و غیر عمدی است که طراح های لوگو آن را مرتکب می شوند. بعضی وقت ها، یک نشانه یک تفسیر کاملاً اشتباه به وجود می آورد. باید در به کار بردن نشانه ها بسیار دقت کرد تا تبدیل به یک طرح مبتذل و زشت نشود. پس احساسات مذهبی نیز باید قبل از طراحی لوگو در نظر گرفته شود.